Γεωργία Τσικούρα, MSc, QTS, BCBA

H Γεωργία Τσικούρα είναι Πιστοποιημένη Αναλύτρια Συμπεριφοράς (Board Certified Behavior Analyst) και Φιλόλογος.

Δραστηριοποιείται ως Αναλύτρια Συμπεριφοράς στον ιδιωτικό τομέα της Αγγλίας, υποστηρίζοντας άτομα ηλικίας από 9 ως 50 ετών, τα οποία παρουσιάζουν ανεπιθύμητες συμπεριφορές που επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής τους, χρησιμοποιώντας τις αρχές της Ανάλυσης Συμπεριφοράς και εφαρμόζοντας την Προώθησης της Θετικής Συμπεριφοράς (Positive Behaviour Support - PBS). Η Γεωργία εφαρμόζει τις Αρχές Ανάλυσης της Συμπεριφοράς και έχουν διάγνωση αυτισμού, αναπτυξιακών διαταραχών, μαθησιακών δυσκολιών, είτε κινητικά προβλήματα καθώς και προβλήματα ψυχικής υγείας.

Ο ρόλος της είναι, να υποστηρίξει την ένταξη του ατόμου στην κοινότητα, να μειώσει την ανεπιθύμητη συμπεριφορά, να διδάξει λειτουργικές δεξιότητες και να συμβάλει στην καλυτέρευση της ποιότητας ζωής του ατόμου με βάση την προσωποκεντρική προσέγγιση.

Επιπροσθέτως, δίνει έμφαση στην εκπαίδευση της οικογένειας και του υποστηρικτικού προσωπικού, καθώς και στη συνεργασία με την διεπιστημονική ομάδα. Έχει εμπειρία ως Αναλύτρια Συμπεριφοράς σε προγράμματα με ενήλικες από 18 ετών εως 64 ετών με ειδικές ανάγκες και ψυχικές διαταραχές σε ξενώνες, σπίτια και ψυχιατρικές μονάδες στην Αγγλία.

Έχει  δραστηριοποιηθεί ως θεραπεύτρια σε προγράμματα πρώιμης παρέμβασης (ΑΒΑ) με παιδιά σε κλινικά πλαίσια και σε σχολεία ειδικής και γενικής εκπαίδευσης σε Αγγλία και Ελλάδα αντίστοιχα. Η Γεωργία έχει υπάρξει ενεργός εκπαιδευτικός στην ιδιωτική διδασκαλία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης φιλολογικών μαθημάτων στην Ελλάδα,
καθώς και έχει διατελέσει ΑΒΑ teacher σε ειδικό σχολείο με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού στην Αγγλία.

Αποφοίτησε το 2012 από το τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας (ΦΠΨ) της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου λαμβάνοντας ειδίκευση στον τομέα της
Παιδαγωγικής. Επειτα, ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Ουαλίας (2016) στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Ανάλυσης και Θεραπείας Συμπεριφοράς. Το 2020 απέκτησε τον τίτλο της Πιστοποιημένης Αναλύτριας Συμπεριφοράς (BCBA) και διατέλεσε την πρακτική της, σε σχολείο που εφαρμόζουν την Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφοράς υποστηρίζοντας παιδιά από 6 ετών μέχρι 14 ετών και σε ξενώνες με άτομα με ειδικές ανάγκες από 18 ετών μέχρι 64 ετών χρησιμοποιώντας την Προώθησης της Θετικής Συμπεριφοράς (Positive Behaviour Support - PBS) σε συνεργασία με την διεπιστημονική ομάδα.

Έχει συμμετάσχει σε ΑΒΑ και PBS εκπαιδεύσεις με διακεκριμένους αναλυτές συμπεριφοράς, όπως τον Greg Hanley, τον Pat Friman, τον Anthony Biglan και τον Nick Barrat με σκοπό την ενημέρωση για τις εξελίξεις στον κλάδο της. Παράλληλα, έχει παρουσιάσει σε poster την μεταπτυχιακή της έρευνα με τίτλο «Μοντέλο εκπαίδευσης νέων ειδικών θεραπευτών για την εφαρμογή της εκπαίδευσης στην επιτακτική λεκτική
διάκριση» υπό την εποπτεία της Dr Aimee Giles, BCBA-D, στην ημερίδα που διοργανώθηκε από την ομάδα της Πειραματικής Ανάλυσης της Συμπεριφοράς (Experimental Analysis of Behaviour Group - EABG), στο Λονδίνο τον Απρίλη του 2017. Ακόμα, παρουσίασε την ίδια έρευνα στο συνέδριο που διοργανώθηκε από την Ελληνική Κοινότητα Ανάλυσης Συμπεριφοράς τον Δεκέμβρη του 2017 στην Αθήνα.

Η Γεωργία είναι μέλος της Βρετανικής Κοινότητας Ανάλυσης Συμπεριφοράς (UK Society for Behaviour analysis, UK-SBA) και της Ελληνικής Κοινότητας Ανάλυσης Συμπεριφοράς (ΕΚΑΣ). Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην διάδοση της επιστήμης της ανάλυσης συμπεριφοράς και των εφαρμογών της στο ευρύ κοινό, όπως στην ψυχική υγεία, τη Διαχείριση Οργανωτικής Συμπεριφοράς (ΟΒΜ), την εγκληματολογία και στην Προώθηση της Θετικής Συμπεριφοράς (PBS).

Μέλος Συλλόγων

➤ Μέλος της Διεθνούς Κοινότητας Ανάλυσης Συμπεριφοράς (Association for Behavior Analysis International, ABAI)
➤ Μέλος της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Ανάλυσης Συμπεριφοράς (European Association for Behaviour Analysis, EABA)
➤ Μέλος της Βρετανικής Κοινότητας Ανάλυσης Συμπεριφοράς (UK Society for Behaviour Analysis, UK-SBA)
➤ Μέλος της Ελληνικής Κοινότητας Ανάλυσης Συμπεριφοράς (Greek Community for Behavior Analysis)
➤ Μέλος του Διεθνούς Συλλόγου της Σχετικής Συμπεριφορικής Επιστήμης (Association for Contextual Behavioral Science, ACBS)
➤ Μέλος του Δικτύου Διαχείρισης Οργανωτικής Συμπεριφοράς (Organizational Behavior Management Network, OBM)
➤ Μέλος της Επιστημονικής Κοινότητας Αμφικτιονίες (Hellenic International Scientific Institute Amfiktionies)

Μετεκπαιδεύσεις

2020

➤ 46ο Ετήσιο Συνέδριο της Διεθνούς Κοινότητας Ανάλυσης Συμπεριφοράς, Association for Behavior Analysis International - ABAI, Online
➤ Treatment of Trauma using Respondent Conditioning, Dr Michael Cameron, Central Reach, Webinar
➤ The Inventory of Good Learner Repertoires (IGLR), Steven Ward, Central Reach, Webinar
➤ Applying Behavior Analytic Principles to Management - Organizational Behavior Management (OBM), Sheri Kingsdorf, Central Reach, Webinar
➤ Realizing the Unique Benefits and Specific Challenges of Group Superivision, Dr Tyra Sellers, Central Reach, Webinar
➤ Advanced Functional Communication Training, Dr Tyra Sellers, Central Reach, Webinar
➤ Everyday Ethics for Behavior Analysts (Part 1 & 2), Dr Shannon Hill, Central Reach, Webinar
➤ Analyzing and Increasing physical activity, Victoria Fogel, Central Reach, Webinar
➤ Handwriting Skills for Learners with Special Needs, Elizabeth Haughton, Central Reach, Webinar
➤ Behavioral Consultation in Schools, Dr Aaron J. Fisher, Central Reach, Webinar
➤ Detecting and Addressing Issues in the Supervisory Relationships, Dr Tyra Sellers, Central Reach, Webinar
➤ Respecting Diversity in Practice: Gender Identity and Sexual Orientation, Cassi Breaux, Central Reach, Webinar
➤ Using BST to Teach Staff, Caregivers, and Service Providers, Sheri Kingsdorf, Central Reach, Webinar
➤ Client Dignity in Practice: Best Practice for Trauma-Free ABA, Cassi Breaux, Central Reach, Webinar
➤ Fat & Skinner, Dr Michael Cameron, Central Reach, Webinar

2019

➤ 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Κοινότητας Ανάλυσης Συμπεριφοράς, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα
➤ 1ο Διεθνές Συνέδριο για τις Στρατηγικές Επίλυσης Ψυχο-Παιδαγωγικών Προβλημάτων, Hellenic International Scientific Institute Amfiktionies, Μέγαρο Μουσικής, Θεσσαλονίκη

2018

➤ Functional Assessment on Severe Problem Behaviour, Treating Severe Problem Behaviour & Developing Effective and Preferred Treatments for Stereotypy, Dr Greg Hanley, Βρετανική Κοινότητα Ανάλυσης Συμπεριφοράς (UK-SBA), Λονδίνο
➤ Πρώτες Βοήθειες για Παιδιά και Βρέφη, St John, Κάρντιφ
➤ Contract Therapy: A guide to Contracts and Contractual Issues for Employed and Self-Employed Behaviour Analysts, Mr David Clay, Βρετανική Κοινότητα Ανάλυσης Συμπεριφοράς (UK-SBA), Λονδίνο
➤ Understanding the SEN Framework and Tribunal Process, Mr John Friel και Ms Melinda Nettleton, Βρετανική Κοινότητα Ανάλυσης Συμπεριφοράς (UK-SBA), Λονδίνο

2017

➤ New Developments in the Assessment & Treatment of Severe Behavior Disorders, Behavioral Rigidity in Autism, the Symptoms of Autism & Ethical Considerations on the Assessment & Treatment of Sex Offenders with Intellectual Disabilities, Dr Tim Vollmer, Βρετανική Κοινότητα Ανάλυσης Συμπεριφοράς (UK-SBA), Λονδίνο
➤ Σύστημα Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων (Picture Exchange Communication System - PECS), Level 1, Pyramid Educational Consultants, Κάρντιφ
➤ Safeguarding Children, Level 1&2, NHS, Κάρντιφ

2016

➤ Recent Advances in the Assessment & Treatment of Challenging Behaviour, Dr Wayne Fisher, Βρετανική Κοινότητα Ανάλυσης Συμπεριφοράς (UK-SBA), Λονδίνο
➤ Assessment &Treatment of Paediatric Feeding Disorders, Dr Cathleen Piazza, Βρετανική Κοινότητα Ανάλυσης Συμπεριφοράς (UK-SBA), Λονδίνο
➤ Autism Spectrum Disorder, The University of California Davis, Coursera

Παλαιότερα

➤ Mainstream Behaviour Analysis, Dr Pat Friman, Βρετανική Κοινότητα Ανάλυσης Συμπεριφοράς (UK-SBA), Λονδίνο
➤ 1st International Conference on Reimagining Schooling, University of Macedonia, Thessaloniki

Παρουσιάσεις

➤ 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ελληνικής Κοινότητας Ανάλυσης Συμπεριφοράς, Προφορική παρουσίαση "Εφαρμογές μεθόδων μάθησης χωρίς λάθη εντός του διακριτικού ερεθίσματος για τη διδασκαλία δεξιοτήτων διάκρισης σε άτομα με νοητικές και αναπτυξιακές διαταραχές: Συστηματική ανασκόπηση" ("Applications of within-stimulus errorless learning methods for teaching discrimination skills to individuals with intellectual and developmental disabilities: A systematic review."
Victoria Markham, Aimee Giles, Gareth Roderique-Davies, Victoria Adshead, Georgia Tamiaki & Richard May), Πάντειο Πανεπιστήμιο, Αθήνα

 

Δημοσιεύσεις

➤ Victoria Markham, Aimee Giles, Gareth Roderique-Davies, Victoria Adshead, Georgia Tamiaki & Richard May (2020) Applications of within-stimulus errorless learning methods for teaching discrimination skills to individuals with intellectual and developmental disabilities: A systematic review, Research in Developmental Disabilities, 97, doi.org/10.1016/j.ridd.2019.103521